For filan da også...

Der var et eller andet jeg ville blogge om i morges. Jeg var på vej i skole (jeg er frisk igen!!! wuhuuuu!) og så kom jeg til at tænke på det her meget spændene og gode emne jeg ville tage op...Jeg overvejede at skrive det ned, meeeeen det er der jo ingen grund til for jeg glemmer ikke det her emne. Næææ nej! Nu er I sikkert allesammen meget spændte på hvad det mon kan være.... Men kan jeg huske det?

NEJ!

Nå men så må i jo få en anden historie som ikke har noget med noget at gøre overhovedet....

Da min mindste lillesøster var 2 år, så var hun meget nysgerrig og meget fingernem. En aften, ikke så lang tid efter hun har været febersyg, så tænker hun at det der lækre jordbærstads (Panodil junior), hun har fået så meget af de sidste par dage, det kunne hun da i grunden godt bruge en snas af.
Så lille Rosa traver hen til puslebordet, kravler op på en stol, videre op på puslebordet og griber sin cocktail. Og her tænker man, hip hurra for børnesikring... Yeah right... Rosa nupser da bare en stofble, trykker godt ind på låget og tømmer hele flasken, trisser tilbage ind i seng og falder i søvn.
Uha da! Hvordan skal det gå.... egentlig er det her ikke det sjove, for historien er vel alvorlig nok indtil videre. Synes bare i skulle have forhistorien som siger rigtig meget om Rosa.

Min mor opdager det heldigvis og mine forældre får hende på hospitalet i en fart. Rosa får tømt maven og bliver indlagt med drop og en besked om at skulle have taget levertal en gang hver anden time de næste par dage. Og det medfører, som nogle sikkert ved, en blodprøve hver eneste gang.
Rosa synes ikke umiddelbart det er særlig fedt at skulle stikkes så ofte og hun er til sidst godt klar over hvad de ellers så tilsyneladende rare damer i hvidt skal når de stikker hovedet ind på stuen. Så en dag får en stakkels sygeplejerske denne punchline fra Rosa: "Fffhu stikkedam'ø! Ikk' stik hosa!!"
Ja, så kan man godt forstå at de efterfølgende stod ude bag ved og trak lod hvem der tog blodprøven.
Med til historien hører at Rosa altså har fint og det eneste "mén" hun havde efterfølgende var at hun ikke måtte drikke alkohol i et par år, hvilket ikke var så svært at overholde...

Nå ja det blev altså den historie i får i dag :D

Her et billede fra hjemmeside jeg synes i allesammen skulle hoppe over og kigge lidt på. Topsi har nævnt den før, og den er virkelig fantastisk:


Hvem ville ikke gerne have denne her lækre sag !?



Eller denne her Garden Party dress ?!




Og en stribe af det her tapet gad jeg såden set også godt...


Faktisk tror jeg i sin tid at det var et indlæg hos Julia Lahme der sendte mig derover. Men som jeg nævnte sidst, så er det utroligt hvor man kan ende henne når man er på cyberspace safari.

0 kommentarer:

Send en kommentar